Edebiyat

11. Sınıflar Türk Edebiyatı Dersi 2. Dönem 2. Yazılı yoklama Sınavı Soruları ve Cevapları

 

11. Sınıflar Türk Edebiyatı Dersi 2. Dönem 2. Yazılı yoklama Sınavı Soruları ve Cevapları

                                                 FELSEFEACADEMİSİ.COM

                                 ACADEMİ ÖĞRENMEYİ ÖĞRETİR    

11. Sınıflar Türk Edebiyatı Dersi 2. Dönem 2. Yazılı yoklama Sınavı Soruları ve Cevapları

1-) Aşağıdaki boşlukları doldurunuz.

A) Fecr-i Atiden ayrılan sanatçıların bir kısmı……………………………..katılmış,bir kısmı da ……………………………kalmıştır. (Her boşluk 3 puandır)

B)………………….. Fecr-i Ati topluluğunun ile uğraşan ve”Rakibe” adlı eseri olan sanatçısıdır.

C)…………………..akımı Milli Mücadele’nin kazanılması ve Cumhuriyet’in örgütlenmesinde rol oynamıştır.

D) Türkçlük akımını sistemleştiren ve eserlerinde işleyen sanatçı………………………………………..tır/dır.

E)Servet-i Fünun edebiyatının kaynakları olarak Fransız edebiyatı  İle ………………………………………sayılabilir.

 

 

2-) Aşağıda tanıtılan sanatçıların kim olduklarını noktalı bölüme yazınız.

 

Önce şiirle ilgilendi. II. Meşrutiyet’ten sonra oyun yazarlığına yöneldi Tiyatroya olan ilgisi onu başka yazarlarla ortak eserler vermeye yöneltti. Fecr-i Ati’nin kadın yazarlarından Ruhsan Nevvare ile üç perdelik Jön Türk adlı oyunu yazdı.

 

 

 

Fecr-i Ati döneminin en önemli yazarıdır. Yazarlığa Ümit, , Servet-i Fünun, Resimli Kitap gibi dergilerde başladı. Bireyci sanattan vazgeçtikten sonra yazdığı ilk roman olan Kiralık Konak’ta II: Meşrutiyet yıllarında Batılılaşma hareketinin yol açtığı ve kuşaklar arasındaki kopukluğu sergiler.” Yaban” diğer önemli romanıdır.
Konuşma dili ve hece ölçüsüyle yazılmış şiirleriyle tanınır. Servet-i Fünun edebiyatının popüler olduğu dönemde o, toplumun edebi görüşlerini benimsemez. Ekonomik yönden sıkıntılı bir çocukluk geçirmiştir.” Cenge giderken” adlı şiiri oldukça önemlidir.

 

Milli edebiyat akımının tarih ve edebiyat alanındaki en önemli sanatçısıdır.İstanbul ve Ankara’daki üniversitelerde profesörlük yapmıştır. Siyasete de  atılmış , dış işleri bakanlığı yapmıştır.” Türk Edebiyatında ilk Mutasavvıflar” adlı araştırma eseri önemlidir.

 

3-)”Bu akımdaki sanatçı edebiyat dilindeki alışılmış ve kalıplaşmış birtakım kelimeleri kullanmak yerine olayları , duyguları ve düşleri günlük konuşma diliyle anlatmayı daha üstün tutmuştur.  İnsan duygularını , düş gücünü hayata geçirmesini  ve insanı düzeltmenin toplumu düzeltmekle olabileceğini savunur. Bu akım içtendir , doğaldır , kalıba girmek istemeyenleri etkileyecek bir sanat akımıdır. Paragrafta sözü edilen edebi akımın hangisidir?

 

4-)Aşağıdaki eserlerin yazarlarını yazınız.

a) Ruh-ı Bikayd     b)  Bir Yazın Tarihi    c)Siyah İnciler d)Haristan  e)Hayat-ı Muhayyel

 

5-) Aşağıdaki cümlelerin karşısına yargılar doğru ise(D) Yanlış ise (Y) yazınız.

A) Servet-i Fünun hikayesinde mekan tasvirleri gerçeklik duygusu uyandırmaz.(    )

B)Anlatma esasına bağlı edebi metinler , Servet-i Fünun döneminde teknik olgunluk kazanmıştır.(    )

C)Yusuf Akçura Türkçülük akımının temsilcilerindendir.  (   )

D)Faruk Nfiz Çamlıbel Fecr-i Ati Topluluğunun şairlerindendir.  (    )

E) Fecr-i Ati şiirinde , Servet-i Fünun şiirindeki gibi yeni ve soyut imgeler kullanılmıştır. (    )

 

6-)”HASTA BİR TELDE HASTA NAĞME”

Sen ki feyfa-i binasibimde                         (feyfa-i binasib:nasipsiz çöl)

Bir küçük nur-ırahm u şefkatsin         ( nur-ırahm u şefkat:Merhamet ve şefkat ışığı

Dinle ruhumdan akseden bu tanin    (akseden:yansıyan  – tanin:tınlayış)

Hasta bir telde hasta bir nağme

 

a)Dörtlükte şair hangi duygular içindedir?

b)Dörtlüğün son iki mısrasındaki söz sanatını gösteriniz.

 

 

7-)                                     AŞK-I MEMNU’DAN

“…..Nihal’in bileklerini ovuştururken kendi kendisine bunu soruyordu. Sonra birden ellerinin içinde Nihal’in bileklerinin o kadar zayıf , terden şakaklarına yapışan sarısaçlarının altında simasını o kadar süzük ve solgun buluyordu ki , ihtimal bu çocuğu kendi saadetine ,hepkendisini düşünmesine feda etmiş olmaktan doğan bir azapla kalbi kıvranıyordu . İtiraf ediyordu ki, bu izdivaç bir hata ;  belki de tamir edilmeycek bir hata idi.”

Yukarıdaki parçada kimin duyguları verilmektedir, hangi duygu egemendir? Onu bu duygu ve düşüncelere iten gelişmeler nelerdir?

 

 

                                                    PUANLAMA

1)18                2)12            3)10             4)15            5)15           6)15              7)15

 

 

                                                                                      

 

 

                                              CEVAP ANAHTARI

1.a)Milli edebiyat /Bağımsız

b)Tahsin NAHİT

c)Türkçülük

d)Ziya GÖKALP

e)Edebi Akımlar( ya da batılı yaşam tarzı)

 

2.Tahsin NAHİT/Y. KADRİ/M.E.YURDAKUL/FUAT  KÖPRÜLÜ

 

3.Romantizm

 

4. a) Ruh-ı Bikayd –Tahsin NİHAT    b)  Bir Yazın Tarihi – H.ZİYA  c)Siyah İnciler –M.RAUF d)Haristan-A.H.MÜFTÜOĞLU  e)Hayat-ı Muhayyel-H.CAHİT YALÇIN

 

5. Y-D-D-Y-D

 

6.a)Karamsardır, hastadır. Fakat onun için küçük bir umut ışığı vardır. O umut ışığı ona  şefkat ve merhamet  hissi vermektedir. Bu ışık sevdiği olabilir. Ruhundan yansıyan bu tınlayışı da (şiirni de) hasta telde hasta bir nağmeye benzetmektedir.(10P)

b)Ruhundan akseden tınlayışı hata telde hasta bir nağmeye benzemektedir.(5P)

 

7. Adnan Bey’in duyguları verilmektedir.(5P) Pişmanlık duygusu egemendir. (5P) Adnan kendinden genç biriyle evlilik yaparak hem kendisi mutsuz olmuş , hem de ailesini mutsuz etmiştir. Nihal’i mutsuz ettiğive yanlış evlilik yaptığı için pişmandır. Bihter’le Behlül’ün yasak aşkı sonucu Bihter’i intihara götüren olaylar yaşanmıştır.(5p)

 

Anahtar Kelimeler:11. Sınıflar Türk Edebiyatı Dersi 2. Dönem 2. Yazılı yoklama Sınavı Soruları ve Cevapları indir, bedava ara ,bul,download,11.sınıflar,lise 3, yanıtları ,tde, çözümlü,II.yarıyıl

Bir yanıt yazın